۱۳۹۴ مرداد ۲۱, چهارشنبه

احضار محمد ایوب کاظمی به دادگاه؛ تکرار اتهامی که به خاطرش یک‌سال حبس کشید

ایوب
خبرگزاری هرانا ـ روز دوشنبه ۱۹ مردادماه، محمد ایوب کاظمی از شاگردان آقای منتظری مجددآ به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سحام، محمدایوب کاظمی که روز دوشنبه ۱۹ مردادماه سال‌جاری به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد، با اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” مواجه شد، اتهامی که در سال ۸۸ به خاطر آن، به ۳۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.
آقای کاظمی درهمین باره گفت: “امروز به دادگاه ویژه رفتم، اتهام تکراری “تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری” موارد اتهامی باز می‌گشت به پرونده سابقی که در سال ۸۸ در قم داشتم، البته قاضی یکی دو مورد مقاله و متن خواند که خودش گفت این‌ها را که نمی‌شود به عنوان اتهام مطرح کرد”.
این روحانی منتقد صدها بیت سیاسی سروده که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به مثنوی هزار بیت خاموش، مثنوی آزادی بیان، مثنوی کهریزک، مثنوی انتخابات و غیره، اشاره کرد که در وبلاگ وی دیوان شعر موجود است.
هم‌چنین کاظمی پیشنهاد دهنده‌ی طرح اصلاح نظام آموزشی حوزه است که هم اکنون نیز مطالب وی در وبلاگ طرح نجات قابل مشاهده می‌باشد.
محمدایوب کاظمی افزود: “جالب این‌که عین پرونده سابق قم را آورده بودند و قاضی نگاه می‌کرد و مواردی را تذکر می‌داد، به او گفتم آقای قاضی این موارد اتهامی در قم رسیدگی و حکم ناجوانمردانه هم صادر شده و یک سال هم زندان بوده‌ام، چندبار می‌خواهید حکم صادر کنید، حرفی برای گفتن نداشت”.
کاظمی افزود: “قاضی از من پرسید این اتهامات پرونده قبلی است، گفتم خودتان می‌بینید که”.
این شاگرد آقای منتظری با انتقاد از این‌ که، چرا این‌گونه به دور از همه موازین دینی و حتی عرفی دارید عمل می‌کنید٬ گفت: “قاضی زیر برگه نوشت که این موارد مربوط به پرونده سابق است، امضاء کردم و آمدم بیرون”.
گفتنی‌است محمدایوب کاظمی که اواخر سال ۸۸ توسط دادگاه ویژه روحانیت به ۳۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، بعد از گذشت نیمی از محکومیت خود از زندان آزاد شد.
وی پس از ۲۵ سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش، حکمی مبنی بر عدم صلاحیت تدریس را توسط بیت رهبری دریافت و ممنوع التدریس شده است.
آقای کاظمی که از شاگردان آقای منتظری و از محققین حوزه با مدرک دکترای تعلیم و تربیت بود، پس از سرودن شعرهای انتقادآمیز سیاسی بازداشت و روانه‌ی زندان گردید.
وی پیش‌تر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ نیز در دادگاه ویژه روحانی تهران جهت پاسخ‌گویی به برخی سوالات و شبهات حضور بهم رسانیده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ایلیا ،ایلیا رام الله ، ایلیا میم ، پیمان فتاحی ،جمعیت ال یاسین، الیاس رام الله ،فتاحی، ال یاسین ،استاد ایلیا ،ضد فرقه ، ایلیا میم رام الله، رام الله