آموزگار بزرگ تفکر
علم تفکر زیرساخت اصلی دانایی
و هوشمندی انسان است. از این رهگذر، میتوان آنرا به فرمول ژنتیکی دانایی تعبیر کرد.
بعبارتی اندازه و ویژگی های دانایی افراد ارتباط مستقیمی با ویژگیها و روشهای تفکر
آنها دارد. به همان اندازه که تکنولژی، در تأمین خواسته های انسان و تغییر کیفیت آنها
نقش داشته است علم تفکر (جدا از اندازه اطلاعات) میتواند در تحقق هوشمندی و آگاهی
انسان مؤثر باشد. درواقع میتوان گفت که علم تفکر تکنولژی هوشمندی و روشهای دانایی
است و این موضوع تأثیرات بسیار تعیین کننده و اساسی خود را در حل مسائل (جدای از مقوله
اطلاعات) بجا میگذارد...
از این دیدگاه، با تحلیل شخصیت
معلم بزرگ، ایلیا «میم» به نتایج جالبی برمی خوریم که به نوعی میتواند نمایانگر ابعادی
از این تکنولژی هوشمند باشد.
روش های
سی و شش گانه تفکر یکی از شاخص ترین وجوه تعلیمات ذهنی اوست. آموزش هایی که ذهن انسان
را مخاطب قرار میدهد و در جهت تعالی ذهنی و فکری افراد عمل میکند. توانایی استثنایی
و حیرت انگیز تفکری او خود بیانگر قابلیت فوق العاده ای است که در روشهای سی و شش
گانه تفکری وجود دارد.
روشهای
تفکر خلاق، نشانه شناسی، تفکر قرینه ای، موازی، معکوس، مفهوم یاب، فرمول ساز و ضدفرمول،
تفکر همذات پندار، الگویی و طبیعت اندیشی از جمله این روش ها میباشد.اکثر روش های
سی و شش گانه، برای اولین بار توسط خود او بیان گردیده است.
او بیشترین
الگوهای حل مسئله را از سیستم ها و ساختارهای طبیعت و کیهان (از اتم، مولکول و سلول
گرفته تا ساختار کهکشانها و سیاهچاله ها) میگیرد و هر یک از موجودات طبیعت را حاوی
الگویی برای حل گروهی از مسائل انسانی میداند. روشهای الگوسازی توصیه شده او عمدتاً
مبتنی بر ساختار و عملکرد موجودات طبیعی و روابط میان آنهاست.
مفهوم یابی
تغییرات و استخراج معانی نشانه ها و وقایع یکی از کاربردی ترین روشهای ایلیا در حل
مسائلی است که ظاهراً برای آنها راه حل مجربی وجود ندارد.
او معتقد
است که مسائل گوناگون با روشهای گوناگون قابل حلاند و نمیتوان همه مسائل ذهنی را
به صرف آنکه ذهنیاند با یک روش حل کرد. مثلاً در حوزهای مانند تصمیمگیری او از روشهای
تصمیم بینی، تصمیم سازی، تصمیم داری، تصمیم یابی، تصمیم شکنی و تصمیم زایی سخن میگوید
و روش تصمیم«گیری» را برای همه انواع تصمیم و انتخاب کاملاً نارسا و ناکافی میداند.
او با
دوراندیشی خود به زمانها و فواصل بسیار دور از مسئله میرود و احتمالات و امکاناتی
را موردنظر و تدبیر قرار میدهد که درحالت معمولی غالباً انسان تنها به قسمتی از آن
امکانات ممکن است توجه داشته باشد. نگاه او به گذشته و استخراج درسهایی متناسب با
مسائل موجود، چنان است که انگار گذشته حجم متراکم و در دسترسی از فرمولها و روشهای
حل مسئله است.
هوشیاری
او نسبت به وضعیت موجود و زمان حال به قدری زیاد است که به نظر میرسد او به وضع موجود
از نظر آگاهی کاملاً محیط بوده و کاملاً از بالا به مسائل نگاه میکند. کامل اندیشی
و درونبینی وقایع از نکات شاخص شیوه تفکری ایلیاست.
خلاقیت و آفرینندگی در ارائه
روشها و راهها و پاسخهای بدیع و استثنایی، ایلیا را به متفکری خلاق و تمام عیار
بدل ساخته است...
از دیدگاه
یارانش، جواب او به مسائل گوناگون زندگی بشر کامل و همه جانبه است. آموزشهای او ابعاد
متعددی دارد بطوری که در زمینه های مختلف زندگی قابل تعمیم است و میتوان از تفسیر
آنها در شرایط مختلف به راه حل ها رسید. او از همه زاویه ها به مسائل نگاه میکند و
نگاهش به گونهای است که انگار از بالا همه چیز را میبیند. ممکن است بیشتر انسانها
حتی در یک روش درست تفکر دچار مشکل شوند اما او بر روشهای گوناگون و مختلف تفکر احاطه
دارد و حتی با مشهورترین متفکران به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. او به یک موضوع از همه
زوایای ممکن نگاه میکند. تغییرات و نشانه ها را به شکلی تفسیر میکند که انگار در
حال خواندن متن یک کتاب است و به صداها طوری گوش میدهد که انگار معنی پنهان در آنها
را میشنود. نگاهش به چیزها طوری است که به نظر میرسد متوجه درون چیزها است. او به
نشانه ها توجه خاصی دارد و تغییرات (تغییرات اوضاع) را به دقت معنی میکند، طوری که
بین این نشانه ها و اتفاقاتی که بعداً می افتد یا در زمان فعلی وجود دارد ولی پوشیده
است، رابطه عمیقی برقرار میکند. همچنین برای قبول کردن بیشتر چیزها به نشانه ها توجه
میکند و بدون وجود نشانه ها چیزی را قبول نمیکند.
یکی
از مهمترین تئوریهایی که ایلیا مطرح کرده است دکترین هماهنگی است. موضوع بسیار پیچیده
و پردامنهای که به سادگی بیان شده است. از نظر او هماهنگی، کلید توفیق است و این توفیق،
در همه امور تعمیم پذیر است. به عبارتی توفیق یک نظام سیاسی، دینی، اجتماعی، اقتصادی
و فرهنگی، بیش از هر چیز، به اندازه هماهنگی آن با شرایط و مخاطبان وابسته است. از
این نظر روشهای پیشنهادی او، اساساً روشهایی غیر مطلقگرا و دینامیک میباشد. در
بعضی از جلسات پرسش و پاسخ و جلسات تفکر گروهی او بطرز غیر قابل رقابت و غیر قابل مقایسهای
با دیگران، به سؤالات پاسخ داده است و توانایی او در پاسخگویی به سؤالات به هیچ وجه
شباهتی با افراد حاضر نداشته است...
به نظر
میرسد که او یکی از بزرگترین پدیده های شعوری قرن حاضر باشد. این موضوع کاملاً قابل
اثبات و امتحان است.
منصورون – فرزندان ایلیا
لینک های مرتبط: سایت حامیان استاد ایلیا رام الله,وبلاگ آمین,وبلاگ ضد فرقه رام الله,وبلاگ آنتی فرقه,وبلاگ زندگی,سایت دیده بان,وبلاگ اسرار ماوراء,وبلاگ دنیا نور,وبلاگ اسرار ماوراء - 2,سایت بامداد خبر,خبر دستگیری,سایت دیده بان ادیان,وبلاگ الگوی هستی,وبلاگ الگوی هستی - 2,سایت هواداران استاد ایلیا رام الله,وبلاگ عصر دانایی,وبلاگ انعکاس
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر
ایلیا ،ایلیا رام الله ، ایلیا میم ، پیمان فتاحی ،جمعیت ال یاسین، الیاس رام الله ،فتاحی، ال یاسین ،استاد ایلیا ،ضد فرقه ، ایلیا میم رام الله، رام الله