واقعیت بهشت و جهنم
بهشت
شرایطیست كه هر چه میخواهی برایت محقق میشود و هر چه قصد میكنی به تحقق میرسد.
بهشت در حضور خدا و در نزدیكی او ساكن شدن است. بارور شدن دانههای نور در روح و
بوجود آمدن باغ نورانی اسماء در روح تو است. معنای اصلی بهشت همان خوشبختی و
رستگاریست. تقرب و اتصال و اتحاد با خداست. منظور از بهشت همان زندگی مطلوب است كه
محقق میشود و الا خوردنی و همسر و این چیزها در این جهان هم فراوان است. در بهشت
به همه نیازهای تو پاسخ داده میشود و همه آرزوهای واقعی تو واقع میشوند.(1)
بهشت
و جهنم در همین دنیا واقع شده و حتی پیش از این دنیا آغاز شده و تا بعد از این دنیا
نیز ادامه خواهد داشت. بهشت و جهنم اصلی در درون انسان است و كیفیتی در روح بشر
است كه در جهان بیرونی نیز تجسم دارد. هم اكنون تو در بهشتی یا جهنمی. پس از این نیز
هم.(2)
یك
وجه جهنم آتش حسرت و پشیمانی و محرومیت است. آتش مخربی و ویرانكنندهای كه انسان
با اندیشهها و كلام و اعمال خود بوجود میآورد. حالتی از فشار شدید و تخریبكننده
و رنج ویرانگر است كه در روح و روان انسان آشكار میشود و در بیرون نیز انعكاس مییابد.
این «عذاب آتش» همان خشم و نارضایتی خداوند است از بنده خود كه به صورتهای مختلفی
بر او میریزد و او را میسوزاند و دوباره میسوزاند و دوباره میسوزاند.(3)
اگر
عمیقاً ببینید از هماكنون میتوانید مشاهدهگر برخواستن مردگان از قبرها و برپایی
قیامت و روز داوری خداوند باشید.(4)
وقتی
كه عاشق دور شدن معشوق را از خود میبیند، وقتی كه ارتباط و پیوند معشوق را با دیگری
میبیند و خود را محروم از آن مییابد حال او چگونه است؟ او حاضر است هر دم بمیرد
و زنده شود اما از این آتش حسرت و محرومیت بیرون بیاید. جهنم اینگونه است.(5)
برگرفته
از کتاب تعالیم حق (الاهیسم - جلد دوم)- اثر ایلیا «میم»
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر
ایلیا ،ایلیا رام الله ، ایلیا میم ، پیمان فتاحی ،جمعیت ال یاسین، الیاس رام الله ،فتاحی، ال یاسین ،استاد ایلیا ،ضد فرقه ، ایلیا میم رام الله، رام الله